Salvamont Argeș a publicat, pe contul de Facebook, discuția cu o femeie care a sunat pentru a-i fi recuperat telefonul căzut în Strunga Dracului. Pentru că salvamontistul i-a spus că nu este rolul Salvamont să recupereze telefoane, ci să salveze oameni, femeia a insistat, spunând că poate plăti intervenția.
Redăm discuția publicată de Salvamont Argeș pe Facebook:
„Din ciclul
– Bună ziua, mă numesc… și aș dori să vă cer ajutorul. Vă rog să mă ascultați…
Mă încordez și mă gândesc cine e de serviciu, pe cine știu că e disponibil azi…
– Am urcat ieri pe Negoiu, prin Strunga Dracului.
Ups, îmi zic, colegii de la Negoiu ar fi mai aproape, până ajung cei din Cota 2000 și Bâlea Lac.
– La coborâre, am scăpat telefonul pe un vâlcel lateral.
Ei, și? Îmi zic…
– Care ar fi șansele să îl recuperez? Știți, am informații foarte importante pentru mine în acel telefon!.
Nu-mi vine să cred…
– Zero, niciuna!, zic eu.
– Da, dar să știți că i-am găsit carcasa, deci e pe acolo!
– Îmi pare rău, noi salvam oameni, nu căutăm telefoane într-un vâlcel înzăpezit, sub Negoiu. Acul în carul cu fân e nimic față de ce vreți dumneavoastră!
– Nici dacă plătesc?
– Puteți plăti un ghid montan ca să vă însoțească până acolo. Noi nu căutăm telefoane contra cost…
Vizibil dezamagită, ușor enervată, mă salută și închide. Morala: dacă derapați cu autoturismul, dar nu sunteți răniți, dacă vă pierdeți telefonul, dacă pică netul la cabană, vă rugăm să nu apelați Salvamont. Ați putea bloca linia pentru o alarmă reală. Drum bun, în siguranță, tuturor!”, scriu salvamontiștii din Argeș.